Vanliga frågor

För fullständiga köpvillkor klicka här.


Beställning

Vad händer när jag har beställt en vara?

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. När paketet är skickat får du ett mail med en spårbar länk.

Hur gör jag för att ändra på en order?

Kontakta oss så fort som möjligt på [email protected] så hjälper vi dig. Efter att vi packat ordern går det dock inte att göra några förändringar.

Kan jag makulera en lagd order?

Kontakta oss på [email protected] så fort du kan så kan vi makulera ordern och betala tillbaka pengarna. Observera att det inte går att makulera en order när den är skickad.


Betalsätt

Vilka betalsätt tar ni?

Vi tar Klarna, Visa, MasterCard, Amex, banköverföring och Swish.

Hur använder jag en rabattkod?

Du nyttjar din rabattkod genom att fylla i den i kassan under “Lägg till rabattkod” innan du går vidare till betalning.


Leverans och frakt

Hur mycket kostar frakten?

Vid köp från 600kr är det fraktfritt med DHL. Vid köp under 600 kr läggs det på en fraktavgift på 49 kr (DHL), alternativt 69 kr (PostNord). Små paket som skickas med varubrev kostar mellan 29 kr till 39 kr beroende på hur stort paketet är.

Hur lång är leveranstiden?

Vi skickar din order samma vardag om du beställer innan kl 16:00 (PostNord), eller innan kl 12:00 (DHL). Beroende på var du bor (exempel längre leveranstid till Umeå än Stockholm) så har du ditt paket dagen efter eller upp till tre dagar efter beställningen. Om du beställer på en helg eller röd dag  skickar vi paketet vardagen efter.

Vem levererar mina varor?

Vi levererar dina varor med PostNord och DHL.

Kan ni leverera en vara till utlandet?

I dagsläget levererar vi till adresser i Sverige men vi kan även leverera till andra länder. Hör av dig till oss i sådana fall. 

Jag har tagit emot paketet och det ser skadat ut, vad gör jag?

Vid transportskada måste detta anmälas samma dag som varan tas emot för att vi ska kunna reklamera till vår fraktpartner. Anmäl det till [email protected]

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse inom tiden som transportören anger, går varan i retur till oss. Vi debiterar dig då 199 kr då transportören tar ut en avgift för ej uthämtat gods samt en kostnad för returfrakten.


Ångerrätt och Öppet köp

Vad gäller hos Roligabrädspel.se?

Hos oss har du 14 dagars ångerrätt eller 30 dagars öppet köp. Under ångerrätten är det ok att packa upp varan och titta på den. Vid öppet köp måste varan vara i originalskick (ingen plombering eller plast får vara bruten).

Hur gör jag en retur?

För att returnera en vara behöver du meddela oss att du vill returnera varan genom att maila oss på [email protected] Ange namn och ordernummer samt vilka varor som ska returneras, så hjälper vi dig så fort vi kan. Det är viktigt att du packar varan noga så att den inte blir skadad i transporten.

Observera att om du vill åberopa din lagstadgade ångerrätt, så måste du göra detta inom 14 dagar efter att du tagit emot produkten. Du står för returfrakten men vi kan erbjuda returfrakt till en kostnad av 79 kr. Om du väljer att lösa returfrakten själv var då noga med att inte skicka försändelsen till ett ombud utan direkt till oss, adressen hittar du här

När får jag tillbaka mina pengar?

Efter att din retur är godkänd betalar vi tillbaka pengarna. Efter ca 1-2 bankdagar kommer dina pengar tillbaka på det sätt som du betalade. Observera att vi inte betalar tillbaka pengar för frakt och om varan skulle vara skadad gör vi ett avdrag.


Garanti och Reklamation

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Kontrollera alltid varan när du tagit emot den. Ta inte emot en vara som är skadad. Vid transportskada måste detta anmälas samma dag som varan tas emot för att vi ska kunna reklamera till vår fraktpartner. Anmäl det till [email protected]

Hur reklamerar jag en vara?

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn och ordernummer och en beskrivning av felet.

Vem betalar fraktkostnader vid en reklamation?

Vi står för fraktkostnader vi en reklamation. Men du som kund måste invänta svar från oss innan du skickar tillbaka något.

Hur lång garanti har jag?

Du har 1 års garanti. Garanti gäller inte förslitningsskador.

Hur lång reklamationstid har jag?

Du kan reklamera en vara inom 3 år, förutsatt att felet är ett ursprungsfel. Kontakta oss genom att maila [email protected] så fort du upptäckt ett fel.

Jag har tagit mig igenom alla FAQn. Vad händer nu?  

Inget speciellt händer, men vi på Roligabrädspel.se uppskattar supermycket att du tagit tid att läsa igenom vår FAQ. Vi önskar dig en bra dag! 😃